torsdag 13. september 2012

Genseren min er ferdig!


Ah- for en utrolig deilig høstdag!
Hvem kan være sur og lei da? 
Akkurat slik skal en deilig septemberdag være, spør du meg.
Klar himmel, frisk luft og nydelig solskinn.



Siden min strikkegenser ble ferdig i går kveld, passet det perfekt å ta den i bruk i dag.
Det ble ingen Dorthe Skappel design på meg, dermed kunne jeg med god samvittighet sy på navnebåndet hvor det står Blacbird design by Hanne.




Det er ikke noe hokus-pokus ved denne genseren her heller.
Men, der Dorthe valgte riller valgte jeg glattstrikk. I tillegg gikk jeg for rundfelling i stedet for i sydd arm. Rundfellingen pyntet jeg opp med paljetter for at ikke uttrykket skulle bli for enkelt.
Genseren er utrolig varm, god og myk og strikket med to tråder angoragarn på pinne nr 7. Et garn er  fra Rowan og det  andre fra Sandnes.
Er litt stolt av det med paljettene, for det første at det er gjenbruk. Har sittet og sprettet de av en gammel jakke jeg ikke har brukt på flere år. For det andre, at jeg sydde på alle sammen. Det var litt av en tålmodighetsprøve. 
Men, nå er det gjort- Og jeg er veldig fornøyd med resultatet.



Hvis det er lenge siden du har strikket, men har lyst til å prøve deg, bør du ta deg en tur til en garnbutikk.
Det er et stort utvalg av garn og mange forskjellige kvaliteter og farger å velge blant. 




5 kommentarer:

  1. Minha amiga lhe caiu muito bem.
    Ficou lindo.
    Parabéns.

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser ,Hanne! Og å sy på paljettene er imponerende!!
    ElinH

    SvarSlett
  3. Hvordan får du tid til alt kjære H. Jeg som tenkte at jeg lå skikkelig godt ann med strikketøyet, snakk om å bli slått på oppløpsiden. Kjempefin genser, tror jeg stjeler den ideen med paletten til min DS genser. Litt egen design må da være lov selv om man stikker etter oppskrift.

    SvarSlett
  4. Flott genser! Jeg har IKKE tenkt å strikke noe som helst Dorthe, så den er grei. Liker godt raglanermer - de pleier å passe best! Men, det er nå min mening, da... Ha en fin fredag! Synnøve

    SvarSlett
  5. Kära Hanne, tack för bloggtipset, ska genat kolla din bogglista!

    Din tröja är superfin, du är verkligen duktig. Sist jag stickade var på 80-talet, då var det modernt med tjockt garn och stora stickor.

    Jag stickade till och med i bilen (jag körde inte:)

    Stor KRAM Helena

    SvarSlett