mandag 10. september 2012

Er du sulten?


Aj- aj- aj!
Har lenge tenkt å vise frem en sommergave, som jeg har hatt mye glede av på kjøkkenet.
Nemlig min fine grønne urtesaks.
Den er i bruk ukentlig, og klipper urter på null komma svisj.
I dag kom den til nytte når jeg lagde kjøttboller med persille og fetaost.



Oppskrift på kjøttbollene kommer her, hvis du vil prøve selv.


Kjøttboller med persille og fetaost
                          
16 kjøttboller
ca 15 min + tid til steking
 
Du trenger:

750 g kjøttdeig
1 ts pepper
2 ts salt
3 hvitløksfedd
1 dl persille
150 g fetaost
2 ss olje til steking

ildfastform
180° ca 10 min


Slik gjør du:

Ha kjøttdeigen i en bolle, tilsett salt, pepper, finhakket hvitløk, fin klippet persille og elt det sammen. Del fetaosten i 16 biter og form 16 kjøttbolleemner. Pakk kjøttdeigen rundt fetaosten. Varm oljen i stekepannen, og stek kjøttbollene pent brune. 
Ha dem i en ildfastform og la dem ettersteke i 10 min i stekeovnen.



Som tilbehør serverte jeg brød og en salat som bestod av tomater, vannmelon og finbladet salat. Du gjør som du vil med tilbehøret, men jeg kan love at det er veldig godt med litt tyrkisk yoghurt iblandet aioli  ved siden av.

Ha en fin kveld, hos oss skal vi se ny svensk krim på tv!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar