lørdag 31. mars 2012

Den store dagen nærmer seg


Mens jeg venter på mitt lunchselskap, tar jeg meg tid til å vise frem hvor langt jeg har kommet på stasplagget til prinsessen vår.
Nå er det ikke mer enn to uker til navnefesten hennes og da må stasplagget være ferdig.
Drakten består av tre deler; kjole, smekke og lue.
Jeg er mer eller mindre ferdig med smekken av brokade. Har pyntet den med tre agramanbånd rundt kantene og satt silkebånd i sidene. Det som gjenstår, er å sy kantstikninger for å holde forstykke og for sammen.




På kjolen har jeg igjen å sy sømmen under ermene på bærestykket, så skal for settes i stakken. Når dette er gjort, skal bærestykke monteres på stakken .
Den lille luen har jeg så vidt startet på. Den skal også dekoreres med agramanbånd, blonde og silkebånd. Har til og med kjøpt røde swarovski krystaller, som skal syes på lua. 



Håper dette stasplagget med årene kan benyttes av mange små i vår familie, være seg dåp eller navnefest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar