fredag 7. november 2014

Strikk til bestemor´s jente


Pittelitt sne i luften!
Ja, da passer det med varmt ulltøy.

Har vist frem den stripete ulljakken for ikke alt for lenge siden, og nå er den rosa jakken også ferdig.
I tillegg har det blitt en rød lue med pelsdusk. Nå ligger alt pent brettet, og venter på en passende anledning til å gi det til godjenta vår.


Den rosa strikkejakken er i dobbelt perlestrikk, og det ga nærmest en litt retrofølelse å strikke perlestrikk.
Knappene har jeg fått som gave. Skulle ikke forundre meg om mamma´n til hun som skal få bruke denne strikkejakka kjenner dem igjen.


Syns jeg må bruke merke/navnelappene mine, når jeg først har dem liggende. God idé hvis du vil gi håndarbeidene dine et enda mer personlig preg. Har jeg først lagt tid og arbeid i et strikketøy, skader det ikke å vise frem hvem som har laget det. På nettet finnes det mange steder å bestille slike bånd.


Har fremdeles litt garn igjen, men ikke nok til å strikke røde votter. Det rosa nøstet er det bare en liten rest igjen av, mens av det hvite og brune garnet, har jeg igjen tilsammen 100 gram. Strikker på pinne nr 5. Forslag på hva jeg kan benytte det til, mottas med takk!


Er ikke denne lyslykten helt bedårende nydelig? 
Den er laget av Jette Frølich, og forestiller en skjøytebane omkranset av trær, og med tre små barn som står på skøyter. Varmen fra te-lyset, får barna til å gå runder på runder på isen. 
Selv om den er en del av årets julekolleksjon, er den ikke så julete, så hos meg står den allerede fremme og lyser og skinner på kveldstid.


Ja, som sagt gjelder det å finne en passende anledning. Denne helgen er det loppemarked, men til uken skal bestefar og jeg en tur sørover. 
Stor klem og god helg til alle!

2 kommentarer:

  1. Helt skjønn er jo denne gaven Hanne. Jeg må si at jeg begynner å få julestemning. I hvertfall da det kom noen små snøfnugg idag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jammen kommer følelsen snikende.
      Kommer til å pynte litt tidligere i år, har noen planer opp i ermet!

      Slett