mandag 17. oktober 2011

Litt lenger på babyquilten


I dag ser jeg at det er mange som har besøkt bloggen min, det er veldig hyggelig syns jeg. 
Kan tenke meg at babynytt er godt nytt!
Det er jo noe som heter, at man skal smi mens jernet er varmt.
Og det gjør jeg nå; Fortsetter babysnakket, ved å vise frem ett av mine syprosjekt denne høsten.


Har allerede vist frem den spede begynnelsen på teppet. I helgen rakk jeg å sy fast noen border, og så vidt starte opp med applikeringen. I mønsteret står det at man skal beregne seks til åtte dager på denne quilten.
Har ikke tenkt til å ha den målsettingen. Dette er kosearbeid, som ikke trenger å være ferdig før i januar.




Dette er første gang jeg mikser ull -og bomullstoff i samme quilt. Men fargene kler hverandre veldig godt, og det skaper litt spenning i arbeidet å benytte to forskjellige materialer. 
Mønsteret kommer fra boken Quilt a gift, skrevet av Barri Sue Gaudet. Ullstoffene er kommet i posten fra min favoritt nettbutikk, Bird brain design.
Nå må jeg skynde meg videre på min vei. 
Jenteklubb til venninne, som har flyttet inn i leilighet på Frogner er kveldens mål. Så blir det bussen hjem i kveld!

1 kommentar:

  1. Dette ser spennende ut!Gleder meg til å følge med!Ha en flott kveld!Synnøvehilsen

    SvarSlett