torsdag 6. oktober 2011

For et deilig sted


Vi har forelsket oss helt i vårt nye feriehjem. Litt lenger øst for Alanya, og opp i en åsside ligger Hillside. Et fredelig, idyllisk sted. Jeg som av og til ønsker jeg kunne bo litt country living, får oppfylt dette her. På vår morgentur i dag tidlig passerte vi både sauer og kuer, når vi spaserte inn til den nærmeste landsbyen for å kjøpe ekmek (brød). På trærne vokser det granatepler, lime, sitroner og appelsiner, har vært på slang og fått sitron i teen.




Jeg har fått litt tyrkisk språkundervisning, og husker at tallet fem uttales besh. Det resulterer i at alt jeg har handlet har jeg kjøpt fem av. Fem ispinner, fem kringler, fem bananer osv.
Siden jeg er glad i å ta bilder av blomster, viser jeg frem litt av blomsterprakten som er i hagen vår. 




I morgen skal vi på båttur, er vi heldige får vi se delfiner og havskilpadder. Det blir spennende for både barn og voksne.
Mens jeg skriver dette har jeg sittet ute på takterrassen, og sett solen gå ned i havet. 


  
Dette kan bare beskrives slik; I´m feeling good!

2 kommentarer:

  1. Så herlig da kjære H at dere har funnet drømmestedet for rekreasjon og avslapping. Håper jeg får anledning til å besøke dere der en gang i nær fremtid. I mellomtiden nyter jeg de flotte bildene og drømmer meg bort i solnedgangen din :-) Hilsen KathrineR

    SvarSlett
  2. Dette så utrolig idyllisk ut!! Du får vurdere å lære deg tallet en og to også kanskje?? Hihi.

    SvarSlett