søndag 16. oktober 2011

Garderobe til ei lita babytulle


Endelig kan jeg stolt fortelle, at jeg skal bli bestemor i midten av januar. 
Jeg gleder meg utrolig mye på de unges vegne! 
Siden tulla blir vår families første barnebarn, er dette noe helt spesielt; 
Med henne starter et nytt slektsledd! 


Jeg har tidligere vist frem min kjære S sin strikkeproduksjon. Nå ser jeg at hun kan mer enn å strikke. I høst har hun sydd disse kjempesøte kosebuksene. Både stoff og mønster kommer i fra Stoff og Stil. Enkle, men søte plagg til ei lita babytulle.



Strikkejakke og sokker, har hun også laget. Glemte å spørre hva garnet heter, men det er utrolig mykt og godt. 
Se på de nusselige sokkene da!  For at ikke sokkene skal være så lett å sparke av, er de laget for å gå nesten helt opp til bleiekanten.  



Strikkejakken har en liten hette, og små heklede blomster til pynt. Både sokker og genser er i rettstrikket mønster.
Litt av filosofien bak dette designet er, at dette er plagg den lille tulla kan vokse med. I starten brukt med store oppbretter, som kan taes ned, i takt med at jenta vokser.
Å bli besteforeldre tror jeg kommer til å bli noe helt spesielt. Vet det er noen som gleder seg til å bli tante og onkel også. 
Her kommer barnevaktene til å stå i kø! 

3 kommentarer:

  1. Så fine bildene ble! Ingen dum ide å ta dem ute selv om det var brrrrr kaldt!

    SvarSlett
  2. Jeg fikk et lue&skjerf sett av Siri i nydelig mykt garn til min lille som vi hadde masse glede av på vinterturene. :) Katharina

    SvarSlett
  3. Lekkert barnetøy, du er super flink Siri! Flere som gleder seg,Sier en blivende oldemor

    SvarSlett