lørdag 3. oktober 2015

Lørdagskos



Kaffe, likør og sjokolade.
Ja, snakk om kunsten å kunne kose seg!
Her sitter jeg en stille stund for meg selv. Husbonden burde snart være ferdig i dusjen og middagen noen strakser unna å være ferdig.


Etter å ha vært ute mer eller mindre hele dagen, var det med en god følelse i kroppen, jeg tente lysene og satte på litt musikk i stua.
Tyrkiskkurset startet endelig opp på torsdag kveld.  Vi var ikke mange, en liten eksklusiv gjeng, som litt famlende i starten prøvde å forstå og gjøre seg forstått. Etter to og en halv 
time, kjente jeg meg helt varm i kinnene av å konsentrere meg.


Dermed har jeg småpratet med meg selv mens jeg har holdt på ute. Det er tungegymnastikk å uttale de ukjente lydene, og ennå verre å si hele setninger. Da gjorde det seg å la mine gebrokne forsøk drukne i motorduren fra gressklipperen, mens jeg gjentok for meg selv; "Nerede gideceksin?"/ Hvor skal du?
Ellers lærte jeg en annen glose som vil passe perfekt neste gang jeg skal prute, og selgeren 
kommer med en ublu pris; "Yapma ya"/ Slutt å tull.
Ha en fortsatt fin kveld! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar