torsdag 8. oktober 2015

Hjemmestrikket og bursdagsbarn


Studinen er hjemme for noen dager.
Da måtte jeg passe på å ha strikkegenseren hennes ferdig.
De siste trådene ble festet i går kveld, og jeg håper hun blir fornøyd med resultatet.


Selv er jeg begeistret over fargevalget. 
Blåtonene sammen med det gule mot den snehvite bunnfargen gjør seg veldig godt, og vil passe supert til hverdags og jeans. Samtidig kan genseren fint brukes til skjørt. Modellen er litt innsvinget, noe som gjør den nett og feminin i fasongen.


Egentlig hadde jeg helt andre lueplaner. Men når jeg satt med mønsterstrikk og avslutningen av halsrigningen, gikk det opp for meg at det ville bli lekkert å repetere samme mønsteret på lua.
Et voilà, som tenkt så gjort. Har allerede fått to luebestillinger, for dette var spennende og noe nytt.


Nevnte jeg ordet bursdag?
Her er det dekket på til varm kvelds med kake dertil.
Hurra for jenta vår som ble 21 år i går!





1 kommentar: