mandag 16. mars 2015

Påskekort


Ny uke står for tur!
Mandag er en helt ok ukedag.
Skjønt helgen har vært fin, med nydelig vær, koselig besøk, korpskonkurranse og viktige gjøremål.
På lørdag var vi en tur innom Vigelandsmuseet, for der har papirkunstneren Karen Bit Velje utstilling.
Helt utrolig å se detaljrikdommen i arbeidene hennes. Vel verdt et besøk, selv om man ikke er like stor fans som det jeg er.


Om det er Karens papirklipp eller blogginnlegg fra hagekunstneren Claus Dalby som inspirerte meg er litt usikkert, men det ble et lite gult påskeklipp i går kveld. Påskekort eller Gække kort, som det kalles i Danmark, er nok mer populært vårt naboland. På mitt lille kort, har jeg skrevet et lite dansk vers til ære for våren.
Påskegodterier, eller søtsaker skal jeg ikke la meg friste av denne uken! Ikke er jeg veldig glad i skumgodter heller, det er andre ting som frister mer. Etter helgens små og store utskeielser, er det igjen tid for å huske på hva som er best for kropp og sinn. 
Blogging er et hyggelig lite avbrekk , men nå må jeg fortsette med alle dagens punkter på to do listen!
So long!

1 kommentar:

  1. Papirklipp er imponerende. Så god du er som klarer å ta deg inn igjen etter utskeielser med mat og godteri. Det er ikke alltid like enkelt. Jeg sliter med et par kilo jeg har lagt på meg. Ikke at det gjør noe, for jeg er jo slank, men uniformen strammer litt og det er ubehagelig. Stå på og tenk hvor godt du har det når du gir kroppen din det du kjenner deg vel med.

    Ha en fin mandag.

    SvarSlett