tirsdag 29. november 2011

Gjensyn med fjorårets julesokker



God tirsdags formiddag !
Jeg hadde en hyggelig kveld med gode quiltevenninner i går. Alltid morsomt å se hva de andre damene har bedrevet på syfronten siden forrige gang. 
Vi gir hverandre skryt og råd, og har som regel noen flittige timer med nål og tråd.
I dag har jeg funnet frem og pyntet med et av fjorårets førjulsprosjekter. 
Har alltid hatt en svakhet for julestrømper. Henger nok i fra barndommen, hvor vi spent hang opp strømpebuksene våre i håp om noe godt de siste dagene før julaften.


Det morsomme er at disse sokkene bare er sydd av masse rester fra mine røde og hvite stoffer. 
I fjor var det veldig kaldt ved disse tider. Innbiller meg at jeg satt inne og hygget meg ved symaskinen, veldig fornøyd med å rote rundt i resteposene mine. 
Ha en fin dag, jeg er tilbake i morgen.


Juleklem fra Hanne

2 kommentarer:

  1. Så fine! Går rundt og planlegger oppstart av syprosjekt julestrømper denne uken. Har fri imorgen, så kanskje da? ;-) Ble iallefall enda mer klar og inspirert nå!

    SvarSlett
  2. hei!
    tusen takk for hyggelig hilsen...
    så koselig med skikkelig syklubb da! en syklubb hvor det faktisk blir sydd! det er ikke verst!

    jeg har også mange gode minner fra barndommen når det kommer til julestrømper... håper tradisjonen blir satt pris på hos barna mine også etter som årene går!

    ønsker deg en fin kveld

    klem beate

    SvarSlett