mandag 2. mai 2016

Ferieminner


Borte bra, hjemme best!
Ja, er det ikke slik det så fint heter da?
Akkurat nå, er jeg ikke helt sikker på om jeg er helt enig i dette ordtaket. Selvfølgelig er det godt å komme hjem til yngstejenta vår, savnet henne veldig de siste dagene. Men rent bortsett fra det, kunne jeg fint blitt to uker til.


Vi hadde nydelig vær, det hadde rukket å bli tjueto grader i både bassenget og havet og det regnet bare bittelitt en ettermiddag. 
Mannen i huset spiste nyplukkede jordbær hver dag, kjøpt hos den lokale kjøpmannen på hjørnet til tolv kroner kiloen. 


Jeg fikk tradisjontro vært og stelt hår, føtter og hender. Deilig å få fikset seg litt og lot meg inspirere av fargene på rosene når jeg skulle velge farge på shellakken. Vi har en fantastisk flink gartner på anlegget vårt og det er en fryd å vandre rundt i hagen. Morbærene var modne og vi spiste de søte bærene som kan minne om steinfrie bjørnebær, til vi var røde rundt munn og på fingrene av bærsaften.


Vi bor ute på landsbygda i Sør-Tyrkia, der går livet sin vante gang til tross for uroligheter andre steder i landet. Vi besøkte våre lokale strandrestauranter, og de sa at det er merkbart 
færre turister denne sesongen. Kan selvfølgelig forstå at mange blir engstelige og velger å feriere andre steder. Selv følte jeg meg helt trygg. Det er trafikken som er den største risikoen, for de kan kjøre som noen villmenn.


Nå er delfin, badering og svømmepølser ryddet bort til neste gang vi kommer. Forhåpentligvis blir det ikke så mange månedene til neste gang. I mellomtiden skal mye spennende skje her hjemme, så det er  ikke mye tid til å gå og sture.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar