mandag 23. mai 2016

Frokost på sengen og et lite tilbakeblikk


Hallo, hallo!
La meg si det med en gang;
Det hører ikke med til dagliglivet, at frokosten blir intatatt i sengen.
Derimot er det et lite rituale, at bestemorfrokost spises på sengen, når barnebarn er på hyttebesøk.
Inntil nå har vi klart oss med et vanlig brett, som har vaglet oppå dyner og urolige barnefang. Og det har stort sett gått bra, uten de store uhell. 
Jeg falt pladask når jeg fant dette serveringsbrett i eik. Veldig kjekt at det har et lite understell, som gjør at selve brettet står stødig og kommer litt opp fra dyna. 


Ok! Det er ikke bare frokost på sengen med barnebarn, som er årsak til nyinnkjøpet. 
Jeg har den siste tiden strikket et sett bestående av nattsokker, varmeflaske og bolero, eller sengehygge om du vil. Nå er alt sammen snart ferdig, og hva er vel mer naturlig enn å ta bilder av hele herligheten i en seanse med frokost på sengen? 
-Og dermed ble jeg plutselig i markedet for serveringsbrett. 
Tror ikke jeg får husets tenåring til å være modell for dette oppdraget. Så denne gangen får jeg heller være foran kamera, lettere antrukket i nattkjole, bolero, sokker og med varmeflaske som eneste selskap i sengen. Må innrømme at jeg grugleder meg til hele greia. Skulle ha tenkt på dette, når jeg startet opp med strikkeprosjektet. Men, skitt au. Får ikke mer moro, enn man lager selv...


Viser frem to bilder fra lørdagens fotografering. Vi tok turen til Botanisk hage, istedt for å dra opp i skogen. Det var perfekt lys, og modellen min var kjempeflink.



Veldig fornøyd med bildene og det var morsomt å ha en kreativ formiddag med yngste datter på denne måten. Vi lagde en liten video også, den ble lagt ut på Instagram og Facebook. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger og flott respons.



1 kommentar:

  1. Frokost på sengen med bestemor, det hørtes hyggelig ut. Sjalet var også nydelig.

    SvarSlett