mandag 15. september 2014

Quilting i blått!


Pågående prosjekt!
Lenge siden jeg har vist frem håndarbeidsbilder...
Jeg er veldig glad i å holde på med noe med hendene mine, liker å tro at det er min lille kreative nerve.


Dette arbeidet i blått skulle være mitt sommerprosjekt, men jeg er langt fra ferdig. 
En god ting med å være godt i gang med et arbeid, er at det bare er å finne det frem og fortsette der man slapp. Jeg har alt jeg trenger av stoff og utstyr, og trenger ikke avgårde til butikken for å kjøpe noe som helst.


Det er mye selskap i et håndarbeid, og som regel er det med på å gi meg positiv energi.
Det er aldri moro å måtte plukke opp hvis noe er blitt feil, men med årene og erfaring skjer det heldigvis ikke så ofte lenger. (Hmf)
Visdomsordene fra min mormor ringer stadig i ørene mine hvis jeg blir fristet til å ta en liten snarvei; Husk det Hanne, det er hvem som har laget det, og ikke hvor lang tid det tok, det spørres om når det ferdige resultatet blir vurdert. Skjønt i våre dager, hvor det ikke er like vanlig at alle damer holder på med et håndarbeid, har jeg opplevd flere ganger at noen har spurt om hvor lang tid det har tatt for å bli ferdig.


I kveld var det quiltetreff, og jeg fikk sydd noen flere "sirupsnipper" i blått og hvitt. Jeg er heldig som har gode venninner, som deler samme samme interesse for søm. Vi har holdt sammen i snart 20 år, og er den perfekte "fourpatch", for de som er litt inne i quiltetermer.
I mitt femtiårslag, ble jeg i en tale omtalt som den blå blokken. - Og det stemmer at jeg er glad i blått! 
Om du ikke ble inspirert til å starte opp med nytt håndarbeid av dette innlegget, har du sikkert andre sysler som er med på å gi deg masse hverdagsglede. Det er bare å gyve løs! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar