mandag 6. januar 2014

Kjøttboller i tomatsaus


Vel overstått helg !?
Min var stille og rolig, deilige spaserturer med husbonden, juletrefest med korpset og tid til å lage gode, sunne middager til oss tre som bor hjemme.
I dag tidlig har jeg vært og svømt 1000 meter. Deilig med et besøk i svømmehallen, ta badstue og så stelle seg etterpå.

Og så skal tekst og bilde stemme mer overens...
Får du vann i munn og kjenner at du blir litt sulten av mine kjøttboller i tomatsaus?
Da kan jeg trygt anbefale deg å lage denne enkle men smakfulle retten.
Kjøttbollene er ikke noen hokus-pokus, lag dem slik du liker dem best. Mine er tilsatt egg, pesto, parmesan og hvitløk. Det er tomatsausen jeg vil by deg oppskrift på!


Tomatsaus

10 min + tid i ovnen30 min

Dette trenger du:

4-6 tomater
1 rød paprika
1 rødløk
2 fedd hvitløk
olivenolje
timian
salt og pepper

200 ° i 30 min
ildfast form
Slik gjør du:
Skjør alle grønnsakene i grove terninger. Hakk hvitløken og ha den over grønnsakene. Risle olivenolje over, og bak i oven til grønnsakene har fått litt farge og er myke. La sausen kjølne litt før du kjører den lett sammen med en stavmikser. Ikke la sausen bli helt glatt, sjekk bilde av min saus! Krydre med salt og pepper og finklippet timian.

Server sammen med kjøttboller og finstrimlet squash som har fått et lite oppkok, eller din yndlingspasta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar