torsdag 23. januar 2014

Fototips!


La livet leve, keep smiling!
Hei hvor det sner i Oslo i dag.
Det er absolutt hvitt det som kommer ned fra himmelen, så det må påregnes en tur ut for å måke senere i dag.

Er du som jeg, og har det med å blunke i det det taes bilder med blitz inne?
Ikke like flatterende å se bilder av seg seg med lukkede øyne, eller hva??


Det er jo ikke noe moro når alle bilder blir seende slik ut. 
Ihvertfall ikke hvis hensikten er å se sånn noenlunde grei ut. 
Helt klart at noen er mer fotogen enn andre, men det må jo være noen triks for å unngå å ende opp med en haug ubrukelige bilder. 
Så jeg har lest litt og prøvd ut noen små tips og teknikker for å unngå å blunke på bilder. Det er ikke pent å se ut som man nikonsentrerer seg, og står med vidt oppsperrede øyne. Det handler om å få tatt et bilde hvor man ser naturlig og blid ut. 
Det som fungerer best for meg er å enten snu meg vekk, eller å se ned rett før bildet blir tatt. Når fotografen er klar er det bare å vende seg tilbake/ se opp og tenke på noe hyggelig. Det skader selvfølgelig ikke å passe litt på holdningen; Rett i skuldrene og haken frem. Og som ellers i livet, øvelse gjør mester!


Hvordan går det med nyttårsforsettene? 
Siden jeg fyller femti år til sommeren, har jeg bestemt meg for å ta ekstra godt vare på kropp og helse dette året. Jeg svømmer og danser ukentlig og prøver å gå minst en halv time hver dag. Lavkarbo eller ikke? Ser at jeg for to år siden hadde et innlegg hvor jeg skrev at jeg ikke hadde noe tro på det. Det må jeg nok renonsere på. 
Har i snart seks uker levd på lavkarbo i det daglige, og føler meg veldig vel med det!  

Fikk en uventet fridag i dag, skal tilbringe ihvertfall et par timer av den på syrommet. 
So long,


1 kommentar:

  1. Så flott du er Hanne. Du er da virkelig fotogen. Og flink på det nye året også. Jeg går en del, men burde bli enda flinkere. Trenger nok en del oppstramming av magemusklene. Jeg har også vurdert lavkarbo i år, vanskelig å legge om tror jeg. Hvordan har du gått igang?

    SvarSlett