onsdag 30. januar 2013

"Rullelue"

Har du sovet godt?
Det har jeg, frisk, opplagt og klar til å møte dagen!

Min kjære datter F kom hjem med garn og oppskrift til ny strikkelue.
Disse retroluene er veldig inn i vinter, og hun ville ha lue som matchet halsen hun fikk i julepresang.


Kjære mamma´n min, vil du strikke den for meg?

Selvfølgelig svarte jeg ja. Men, du verden hvor mange ganger jeg måtte ta opp. Dette var jo i utgangspunktet en "idiotenkel" oppskrift. Problemet var at maskeantallet var bort i veggene galt. Tre ganger måtte jeg ta opp før vi ble fornøyd, og lua satt som den skulle.
Luen er strikket med 2 tråder i garn fra Sandnes; Alpakka og Silk kid mohair.
Nå som jeg vet hvor mange masker som skal legges opp, kan det hende jeg strikker fler. For det er en skikkelig jentete og søt lue!
Halsen er en Burberrylook og strikket i et Rowan garn, og som sagt en julegave fra storesøster og superstrikkersken bak Rabbit Garden.

Nå må jeg gi meg, har mange ting på dagens program.
See you!


1 kommentar:

  1. Great goods from you, man. I've be aware your stuff previous to and you're simply extremely fantastic.
    I actually like what you have got right here, certainly like what you are stating and the
    way in which in which you are saying it. You make it enjoyable and you still care for
    to keep it wise. I cant wait to learn far more from you.
    This is actually a terrific website.

    Check out my homepage - online tv
    my website: www.howztat.com

    SvarSlett