torsdag 10. januar 2013

Sengetøy til dukkevogn



Torsdagskveld fra syrommet!

De som venter på en ny matoppskrift her på bloggen, blir nok skuffet i dag også.
Men, jeg lover. Snart kommer det en oppskrift som man kan få vann i munnen av!


I kveld viser jeg nemlig frem bilder av ett av mine siste håndarbeidsprosjekt. 
Det har vært litt hemmelig og hysj-hysj, siden jeg har holdt på med bursdagspresang til mitt barnebarn. 
Tenk, i dag feirer hun ett-års dagen sin. 
Til jul fikk hun rød dukkevogn, ordentlig fin var den. Men, den manglet sengetøy, og dukka kunne jo ikke ligge å fryse. 


Derfor har jeg sydd dyne og puter av dun, med dertil passende dynetrekk og putevar. Har lenge hatt lyst til å hekle et sengeteppe av "bestemorruter". Nå kom sjansen til å lage et i miniformat, akkurat passe til en liten dukkevogn. 
Mulig hun er litt for liten til å re opp i vogna si selv. Men, å tømme den for dyne og puter før hun prøver å klatre oppi. - Tenk det tror jeg hun klarer kjempefint!

Hurra for den som fyller sitt år, den vil jeg gratulere!





2 kommentarer:

  1. Så flotte gaver! Dette blir hun nok glad for! Takk for inspirasjonen - dette skulle jeg ha gjort også!

    SvarSlett
  2. God fortsättning på det nya året Helle! KRAM Helena

    SvarSlett