fredag 31. august 2012

Innhøsting av pærer



Hallo igjen!
Håper du nyter det fine høstværet, det gjør jeg. Selv om det må jobbes, prøver jeg å ta meg tid til en liten sykkeltur eller å spise formiddagsmaten min ute.


Hva skal jeg gjøre med alle pærene mine mon tro?
Det er mer der de kommer ifra, langt mer enn vi klarer å spise opp. 
Jeg kunne godt tenke meg en kakeoppskrift, eller prøve å lage marmelade av pærene mine.
Mulig jeg finner noe på nettet. 
Eller vet noen om noe som smaker godt, som jeg kan bruke pærene til?
I så fall blir jeg glad for svar!


Tenkte jeg måtte smygvise frem quilten min. 
Tidligere i sommer sa jeg så kjekt at den skulle være ferdig til vi skulle på sommerferie til Tyrkia. Det klarte jeg ikke å få til, vi fikk alt for mye hyggelig besøk den siste uken. Nå var det så varmt når vi ferierte, at jeg tror neppe jeg hadde fått bruk for den. 
I går ble siste sting sydd, så når vi reiser i høstferien blir den garantert med.

God helg!


2 kommentarer:

  1. Você me fez lembrar da minha infância. Onde eu morava tinha um pé de peras. Saudades...
    Lindo fim de semana.
    Beijo.

    SvarSlett
  2. Min mor hermetiserte pærer om høsten som vi fikk servert med en kremklatt til søndagdessert om vinteren. Har desverre ikke noen oppskrift å sende deg, men det finner du sikkkert i en gammel kokebok eller på nettet kjære H.

    SvarSlett