lørdag 25. august 2012

Blomsterløk er plantet!

 

I dag har jeg vært flittig hagearbeider!
Tror at to uker med "Tyrkiasol" og varme, har gjort sitt til at jeg har kommet tidlig i høstmodus...
Aldri har jeg plantet vårløk så tidlig, som i slutten av august.
Håper jeg ikke har plantet for tidlig.
Er det noen som vet mer om dette enn meg?
Uansett nå er det gjort. 
Får jeg håpe jeg får lønn for strevet i form av frodig blomstring til våren.


Litt etterfylling av bark i bedene må til.  Min kjære F hjalp til med det arbeidet. Flink jente, hun spredte ut over 500 liter med bark. 

Nå står lørdagsmat med familien for tur, nygrillet ytrefilet med lun potetsalat og pepperrotsaus.  
Nam- nam.

2 kommentarer:

  1. ja Du verkar ha fullt med jobb runt dig.
    Tyvärr jag vet inget om plantering,bara en
    balkong. Som jag är väldigt glad i.
    Sen är jag en gammal käring på 81 år,men jag
    trivs bra med mitt livv ändå.
    tack för titten hos Dig
    kram

    SvarSlett
  2. Hei,
    Las omtalen om deg og bloggen din på Bloggdamer 40+. Den var flott!
    Tok meg ein tur innom og no har eg sett meg litt rundt. Ser at du er ei kreativ dame. Her var mykje kjekt å sjå.
    Går sikkert greit med løkane dine. Det som kan ver litt skummelt er visst det vert lengre varmeperiodar kan dei begynne å vekse. Og då kan dei fryse når vinteren kjem. Men ikkje tenk på det, går nok bra skal du sjå:)
    Takk for titten.

    SvarSlett