torsdag 2. februar 2012

Nytt quilteprosjekt



Kaldt i dag også!
Minus 6,7 når jeg våknet i dag, da er det godt å kunne tenne fyr i peisen.
For å komme våren i møte har jeg funnet frem stoffene som ble igjen etter babyquilten. De søte pastellfargene lyser opp stuebordet mitt. 
Så jeg har ingen ting å klage over. 




Varme fra peisen, selskap med symaskinen og lapper som finner sin plass i lappeteppet mitt!
Jeg har startet opp med det som skal bli et sengeteppe. 
Inspirasjon til valg av mønster fant jeg på bloggen til Supergoof Quilts blogg. Dette er en nederlandsk dame som lager de nydeligste arbeider. Hun har blant annet laget et "tumblerteppe" bestående av over fem tusen små stofflapper.




Mitt prosjekt blir adskillig mer beskjedent, jeg har bare skåret ut i underkant av tre hundre lapper til det som skal bli sengeteppe til en enkeltseng. Lappene mine er mye større enn hennes, og malen har jeg laget av pappen som lå inne i strømpene fra Noa Noa. 
"Tumbler" er navnet på drikkeglass som er helt flate i bunnen, og slik har navnet på denne type quiltemønster oppstått. 




Det er godt å ha kommet i gang med sømarbeid, etter all strikking tidligere i vinter. Prøver å sy litt på symaskinen hver dag. Applikering er kosearbeid om kvelden når jeg sitter og "hører" på tv. 




Leste at seks kopper kaffe om dagen kan øke forbrenningen din med over 10 %, kan det være mulig?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar