tirsdag 30. august 2016

Sort og rosa


Lakris og bringebær?
Nei, mitt seneste fargevalg på strikkefronten.
Lager en litt annen vri på strikkesettet jeg har vist frem nylig i kongeblått og effektgarn fra Kauni.
Dette skal bli en vest, for det er mange med meg som kan bli litt varme innenomhus i ullgenser. Snakk ikke om overgangsalder, jeg har ikke nevnt det med et eneste ord....
Men, når man skal ut i kulda, da er det godt å holde seg varm. Derfor blir det lange vanter i stedet for pulsvarmere denne gangen. 


Ikke alle er like glade i å trykke en lue nedover ørene heller, selv om det kan bli kaldt på ørene. Det er viktig å beskytte både panne og ører i mot kulde,  det er dumt å få hodepine og tette bihuler, og ingen ønsker seg røde ører. Da er løsningen et kledelig pannebånd. 
Dette pannebåndet kan gjøres så sporty eller pyntet man selv ønsker. Det har fin passform, da det er smalere bak i nakken. 


Det har blitt mye strikking den siste tiden, og det kan fort bli en belastning for hender og skuldre. Heldigvis begynte vanngymnastikken sist uke og jeg har byttet fra runde til kvadratiske strikkepinner. Sistnevnte tror jeg var særdeles smart, grepet rundt pinnene blir på en annen måte - og enn så lenge har det en positiv effekt. Har noen av dere erfaring med bytte av strikkepinner?


Apropos vanngymnastikk, må jeg hente postpakke i dag. Partiet i bassenget før oss, er svømmeskole for barn. De tar på seg pysjamas når de er ferdig i dusjen, og det ser så deilig ut! Dermed har jeg tenkt å herme, og har bestilt jumpsuit med lange ermer i deilig bomullskvalitet. Vet nesten ikke hva jeg gleder meg mest til, å plaske rundt i bassenget eller ta på meg den nye fine kosedressen.
Uansett, strikk videre til vi blogges igjen, både nye og gamle lesere av bloggen min!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar