onsdag 10. august 2016

Snart ferdig


Genser med noe attåt..
La meg vise frem hvor langt jeg har kommet.
Etter å ha strikket entrelac-sjal i Kaunigarn, fikk jeg lyst til å designe mer i dette effektfulle ullgarnet. 
I stedet for en tradisjonell vrangbord, har genseren fått en kant nederst med inspirasjon fra et gammelt vottemønster. Kanten er med på å forme genseren og gi den litt mer vidde over hoftene. 


Jeg ønsket at genseren skulle ha et slimfitt, og være mer fashion enn husflid. 
Bolen er rundstrikket og har fått et liljemønster, som strikkes i effektgarn i fargesjattering fra grønt til lilla på koboltblå bunn. Siden effektgarnet skifter farge, er bolen strikket rett opp. Det vil bli klippet opp for armhule og halsrigning, når genseren monteres. Ermene har jeg valgt å holde ensfargede, men med samme kant som bolen. 


Som tilbehør til genseren vil det komme en lue og pulsvarmere. 
Men, en ting av gangen - ikke sant?
I skisseblokken er det også tegninger på en vest og lange vanter. Til dette er det bestilt mer garn i helt andre fargesjatteringer. 
Enn så lenge vil jeg prøvestrikke alle designene mine. Selv om det er tidkrevende, er det viktig å se hvordan ideer lar seg utføre i praksis.


Dagens regnvær passer i grunn perfekt, for nå skal genseren monteres. Har bestemt meg for å velge en litt utradisjonell måte å løse det på. Derav den gule tråden, den skal brukes flittig til å sy godt synlige merketråder.
Ha en fortsatt fin uke, så satser vi på bedre vær mot helgen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar