lørdag 9. juli 2016

Teststrikkere søkes!


Sommer og sol!
Vi har hatt noen deilige dager ved sjøen, men er nå tilbake i byen.
Mens vi var på hytta, fikk jeg tatt bilder av sommergenseren jeg har designet. 
Den er strikket i dobbelttråd mohairgarn fra Rauma og veier nesten ingen ting. Myk, litt fluffy og lun på samme tid.


Jeg prøver å lage design som skal være enkle å strikke, men allikevel ha en liten utfordring/ finesse ved seg. Dette designet har fått små Daisys spredd utover litt her og der, men med et vist system. Hullmønsteret er med på å gjøre en rillestrikket genser til litt mer enn bare en rillestrikket genser. 
Personlig er jeg ikke altfor stor fan av oversized plagg, og modellen er strikket i str S/M. Derimot syns jeg det kan være fint med dyp utringningen, det gir mulighet til å leke litt med hvordan man ønsker å bære genseren. Fellingen av halsringingen er gjort på en genial måte. Lærte den selv på forsommeren, og kommer garantert til å benytte den igjen.


Mønsteret kommer ikke på trykk før til neste sommer.
Er det noen der ute som vil strikke den allerede nå, trenger jeg teststrikkere som kan tenke seg å gjøre den i M/ L eller L/ XL. 
Genseren er strikket på pinne nr 4,5 og garnet er Plum mohair fra Rauma.
Man kjøper garn i ønsket farge og beholder selvfølgelig genseren selv. Jeg trenger tilbakemelding på hvordan det var å følge mønsteret mitt og om størrelsen passet!
Dersom det er noen som klør i fingrene etter nytt strikketøy, ta kontakt med meg på mail; hannebwh@hotmail.com 
Selv har jeg noen ideer om fargekombinasjoner som vil bli fine, men morsomt å se hva andre kan finne på.



Som regel når jeg gjør klart for bildetaking ordner jeg alt selv, være seg innkjøp, location, hår og make-up. Denne gangen fikk jeg hjelp av arkitektdatteren, hun flettet de søte blomstene inn i håret på lillesøsteren sin, sto for sminke, utlån av fottøy og bar rundt på kamerautstyr. 
Virkelig teamwork var det denne gang, stor takk til dere begge to!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar