tirsdag 17. juni 2014

Tirsdagstanker



For lengst slutt på det søte ferielivet!
Det var skjønt å være på Hillside, mange gode minner ble med meg hjem.

Har lenge tenkt å lage lavkarbosmoothie til frokost. Som regel pleier jeg å spise tyrkisk yoghurt med blåbær og en frø og nøtteblanding. Men det er godt med litt variasjon i hverdagen. Kommer helt klart til å lage smoothie flere ganger. Har du lyst til å prøve selv? Det ligger mange oppskrifter ute på nett. Jeg var god og mett i 4-5 timer. Tror dette kan gjøre seg som sommerlunch på stranden også. Da er det lurt å oppbevare smoothien i en thermokopp, og riste den litt før den nytes.


Denne stenen fant jeg på stranden. 
Jeg går med den i lommen min og tar den frem av og til i løpet av dagen. Den er helt glatt mot kinnet og føles som et lite kjærtegn. Stenen er min "Momentovenn", momento betyr å minnes. Den skal være med på å minne meg om å være tilstede i nuet, senke skuldrene og være bevist mitt eget åndedrag.


IPad og telefon har fått sommerlige cover, morsomt med litt romantiske blomster og mønster. Hva skulle man gjort foruten slike duppeditter? I ettermiddag har jeg jobbet godt med mine tyrkiske gloser. Er det noe jeg lurer på hva betyr eller hvordan uttales, er det bare å gjøre et raskt søk. Jeg har ajourført min lille glosebok, for jeg plukket opp noen nye ord sist uke.

Ha en fin sommerkveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar