onsdag 28. mai 2014

Kjole til bestemor's tulle


Hei igjen!

Håper du har en fin maidag!
Er du flink til å ta vare på deg selv? Gi deg selv en liten utfordring, ta ansvar for egen helse og gjøre morsomme og positive ting?
Det er kjempeviktig å gjøre det beste ut av dagen. Vi lever her og nå, og det er dette livet vi har skapt oss!



Det kommer nok ikke som en bombe at jeg er glad i å skape ting med hendene mine. Det gir meg stor tilfredsstillelse må leke med form og farge. Det er også moro å få brukt opp garnrester, og se det bli til noe så fint som en sommerkjole til barnebarnet mitt. Rowangarnet har ligget i håndarbeidskurven i over ett år, rester etter at jeg heklet påskeegg. 
Så fant jeg et gratismønster på nett fra ptdesign, og det var perfekt for mine nøster med bomullsgarn. Selvfølgelig gikk jeg tom for begge rosafargene, men jeg fikk heldigvis tak i samme farge og garn i garnbutikken.



Mens jeg sto i kø for å betale så jeg et kjent ansikt. Det er min datters svigermor, hun har minst like stor strikkedille som meg. Hun var på utkikk etter garn til nye prosjekter. Uten å røpe for mye tror jeg hun skulle strikke noe i str. 2-4 år hun også.

Nå skal jeg ta sykkelen og komme meg på jobb. 
Kort arbeidsuke, i morgen er det hyttelivet som gjelder!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar