mandag 24. mars 2014

Se min kjole


Hjelpe meg hvor fort siste uken har gått!
Syns ikke det er lenge siden jeg skrev siste blogginnlegg, men det er en hel uke siden. 
Det er så deilig å våkne om morgenen av at det er lyst ute! Det er ingen ting som er så livgivende, som morgenlyset når det titter inn av takvinduet på soverommet.



Dagens bilder viser mitt siste lille strikkeprosjekt; 
En liten sommerkjole til mitt barnebarn. Fant dette bomullsgarnet i den tyrkiske garnforretningen jeg fortalte om tidligere. Jeg har aldri strikket med slikt regnbuegarn før. Men, tenkte jeg måtte finne et enkelt mønster, slik at regnbueeffekten kom til sin rett.
Hello Kitty-knappene var jo som skapt til å lukke den ene skulderen med, for den lille frøkna er allerede fan av Kitty-pusen.



Garnet kom i 100 g bunter og er veldig drøyt, mulig det er nok til å strikke et lite solliv og en shorts også. Jeg får søke litt rundt på nettet og se om jeg finner egnet mønster. Det er veldig greit med slike småarbeider, som jeg bare kan putte i mine praktiske håndarbeidsposer. Det tar nesten ingen plass, og jeg kan ta det med overalt hvor det er mulighet til en liten strikkepause.

Ha en fin uke og fyll livet med glede!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar