tirsdag 10. september 2013

Orden i plastposene dine

Vel overstått valgvake?
Må innrømme at jeg gikk å la meg rett før midnatt. 
Men, det blir spennende å se hva en borgerlig regjering kan utrette. 

Jeg lovte å vise frem min geniale måte å holde orden i alle plastposer. 
Det er ikke få handleposer som kommer hjem etter en shoppingrunde. Og det kan lett bli mange sammenkrøllede poser i skuffen. Derfor vil jeg vise frem hvordan jeg holder orden i posene.
Det er ikke min patent, det er mannen i huset som for mange år siden lærte denne bretteteknikken av en meget ordentlig, svensk ungkar.



Håper bildeserien er relativt selvforklarende.
Det handler om å brette. 
Først på midten av posen, så på midten igjen, til en lang remse.Så bretter du opp nederst 90 grader til en trekant, videre er det å brette trekanter helt til du kommer til toppen av remsen. 
Den siste lille fliken brettes innunder "falden" fra tidligere brettinger og Voila; 



Du har en perfekt liten trekant som kan puttes i lomma hvis du skal en rask tur ned på butikken. Ellers er det praktisk å ha en ekstra pose i vesken, og brettet slik tar den null plass. Jeg oppbevarer alle posene mine i en blomsterpotte som ikke er i bruk lenger.


2 kommentarer:

  1. Heisann Hanne.
    Her i Italia var det ingen valgvake. Vi er ikke på nett denne uke, må stikke innom en liten cafe for å lese epost og blogger så klart. Jeg har problemer med å få lagt ut mine blogger. Kommer tilbake med flere reisebrev senere. Torsdag vender vi nesen (bilen) hjemover.
    Som deg har jeg lært av en nabo å brette plastposer, men jeg har ikke gjennomført dette, bare krøllete dem sammen.

    SvarSlett
  2. 당신이 공유 한 기사는 매우 흥미 롭습니다. 귀하의 웹 페이지를 방문하게되어 정말 기쁩니다. 귀하의 말씀에 동의합니다. 더 많이 공유 해주세요. 먹튀검증

    SvarSlett