fredag 13. september 2013

Hvordan tørker jeg lavendel?


God fredags ettermiddag!
Siste dagen i uken, helt nydelig å kunne ta en aldri så liten tur på hytta.

Har noen prøvd å tørke lavendel selv?
Jeg har så mye fin lavendel i hagen, som jeg gjerne vil ha glede av utover høsten og vinteren.
Men, hvordan går jeg frem for å tørke blomstene?
Skal ikke bruke lavendelen i matlaging. Ser for meg å kunne lage små duftposer til å ha i undertøyskuffen, fylt med lavendel fra mine egne blomsterbed.

Hadde blitt glad hvis noen kom med tips!



Nyt helgen og klem fra 


3 kommentarer:

  1. Dette har jeg ingen erfaring med Hanne. Det er vel bare å henge opp byketter som du har gjort tenker jeg.
    Nå er vi endelig på nett igjen og blogginnleggene som jeg har skrevet tidligere blir nå produsert.

    SvarSlett
  2. Hei :) Eg har funnet dei fine strikka kaninluene dine frå 2011. Kor kan eg finne oppskrifta?? Eg har så lyst å lage dei :)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke peiling på lavendeltørking, men jeg ville ha sett om Google kunne være til hjelp.

    SvarSlett