fredag 19. april 2013

New love


Hei og god morgen!
Nettopp stått opp, nyter livet og synet av Middelhavet rett utenfor stuedørene!
Å anskaffe sykler har stått på listen, og nå er det gjort. 
Jeg simpelthen elsker min nye sykkel, med aluminiumramme, 21 gir og praktiske vesker på siden er den utrolig god å sykle. Nesten bedre enn den jeg har hjemme. 



Det er fint å sykle langs sjøen, alt er paddeflatt, og man kan bare trå og trå og nyte synet og lyden fra bølgene. En annen hyggelig tur er å dra inn til landsbyen for å kjøpe ferskt bakeverk til frokost, eller en kopp eplete hos lokale lokantasi.



I går var vi skikkelig spreke og tok turen opp i heiene. På snirklete veier gikk turen. 
Vi håpet på å få til en rundtur, og med hjelp av kroppspråk og noen enkle tyrkiske gloser fikk vi spurt oss frem.
Riktig så svette i trøya ble vi etter alle oppoverbakkene, men da smakte nedoverbakkene desto bedre.



Jeg som elsker synet av røde valmuer kunne tatt turen om igjen, bare for å se de nydelige blomstene vokse vilt sammen med andre markblomster.



Etter en god halvannen times sykkeltur blir man god og sulten. Da er det veldig enkelt og praktisk å kunne ringe etter take-away fra den nærmeste lille strandrestauranten. 
Gutta kommer med maten helt inn i stua, dekker på med porselenstallerkner og server deg maten. 
Afiet olsum!

2 kommentarer:

  1. Sykketurer elsker jeg. Kjøpte meg ny sykkel på lørdag. Venter bare på å få tatt den i bruk.
    Vi har vært på sykkeltur i Frankrike, anbefales. Arrangert av TransProvence. De damene er dyktige. Har ikke hatt bedre opplevelsesferie noen gang.

    SvarSlett
  2. Dette så da aldeles vidunderlig ut...tenk å kunne nyte litt varme på kroppen.

    SvarSlett