onsdag 3. april 2013

Ballkjole

  

Hvilken dag er det i dag da?
Jo, det er onsdag og første skoledag etter påskeferien. 
Husker fra når jeg var ung, at skolestart etter påskeferien markerte overgangen fra vinterstøvler til joggesko. Du verden hvor lett på foten man følte seg etter en hel vinter i tunge støvler.


Tiltross for at jeg har klaget over at jeg ikke har vært helt pigg i det siste, har jeg fått til å sy ballkjole til husets yngste datter. Det gjelder å benytte tiden når man føler seg litt kvikkere.
Hele 7. klassetrinnet skal ha skoleball, og jentene vil selvfølgelig pynte seg.
Vi er så heldige å ha blitt kjent med en talentfull og søt klesdesigner de siste månedene. Bonus for jentene i familien at broderen har blitt kjæreste med nyutdannet designer! 
- Og veldig hyggelig for meg, å bli litt ekstra kjent med henne ved å samarbeide om å lage ballkjole. 
Hun har hatt ideer til hvordan kjolen skulle se ut og tegnet mønster, selvfølgelig med klare meninger fra frøkna som skal bære kjolen. Alle tre var vi  på Stoff og Stil for å plukke ut stoff og farger, og så har jeg stått for kjolesømmen etterpå.
Veldig artig samarbeid var det! Kanskje byr det seg flere muligheter...


Siden det har blitt produsert en del Gold Mine smykker i det siste, var det veldig fristende å leke seg i storesøsters perleboks. Men det blir ikke laget noe smykke før tidligst til helgen; Det er eksamen i matte til fredag.


Når man er en gjeng med kreative damer i familien, er det mange man kan dra nytte av! Ballkjolen trengte nemlig en liten veske som sto i stil. En telefon en sen kveldstime resulterte i "startkit" til clutchveske. 
Riktig lekker ble den og helt idiotisk enkel å lage.

Nå er det bare sko, strømper og litt krøller i håret som mangler. Men det lar seg nok ordne, skoleballet er først om noen uker.

2 kommentarer:

  1. Hvor flinke damer dere er. Den lille vesken er knallfin. Hvordan lager du en slik? Det må være morsomt å ha en kjole som det bare er en av og som har blitt designet til sig. Jeg er meget imponert.
    Selv syr jeg ikke klær til meg selv lenger. Sydde mye til både meg og mine to døtre da de var små. Tenker tilbake at det var en meget hyggelig tid. Nå har jeg lyst til å finne meg et godt mønster til skjørt. For tiden er jeg på rehabilitering på Vikersund. Slitt med mye smerter i kropp lenge og heldige meg har fått behandling og god oppfølging.

    SvarSlett
  2. Hei Mammaen til Harald!

    Så morsomt å se kjolen som designerdatteren har laget, her på bloggen din. Den er jo riktig lekker! Hvilken prinsesse.... tenk å få lov å gå med en sååå fin kjole da, med spesiallaget tilbehør!
    Ønsker prinsessen en herlig kveld!
    Varm Hilsen fra Mette, mammaen til designeren,

    - - Som også har en blog, men av en helt annen art:
    www.authenticliving.se

    SvarSlett