tirsdag 11. desember 2012

Julemedister



God morgen alle søte!
I kveld skal jeg på julemiddag på Lysebu sammen med jentegjengen, det skal bli veldig hyggelig.
Men, før den tid er det litt arbeid som skal gjøres!

Jeg ser at det er mange som er innom og titter på fjorårets innlegg om medisterkaker. Håper det har blitt stekt mange flotte kaker etter min families originale oppskrift.
Nå skal jeg gjøre litt som i reklamen og skryte på meg en forbedret utgave av oppskriften. Etter å ha stekt julemedister som har blitt servert som juletapas to ganger i desember, har jeg latt meg inspirere og tilsatt litt mer krydderier og fløte i oppskriften. Det som er nytt av året er markert med rødt.


Julemedister, nå med ny og bedre smak!


25-30 medisterkaker
ca 15 min + tid til steking
 
Du trenger:

1 ½ kg medisterdeig
7 ts salt
7 ss potetsmel
1 ts pepper
¾ ts muskat
½ ts ingefær
1 ts tørket timian
1 ts allehånde
½ ts nellik
½ l melk og fløteblanding

Fremgangsmåten er den samme som i fjorårets utgave. Du finner den her.

Ha en fin dag!


Ps! Hurra for de norske håndballjentene, vi heier på dere!  
Fortsett med å spille som dere gjorde i går kveld, veldig spennende og underholdende kamp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar