fredag 7. desember 2012

Helgekos!

 

Vel hjemme til jentene mine. Borte bra, men hjemme best!
Du verden så fort jeg kom i førjulsstemning, når jeg kom hjem.
Mulig sne og kuldegrader hadde noe å si, men også det at det var pyntet så fint med adventslys i vinduene og krans på ytterdøren. (Jentene mine hadde tatt ansvar, mens jeg har vært borte!)

Sitter og  skriver handleliste. Til helgen blir det juletapas og pepperkakebaking i denne familien!
Liker å planlegge menyen, mens jeg lar neglelakken tørke.
I Maison mat & vin finner du mange lekre oppskrifter. Jeg skal prøve meg på noen i løpet av de nærmeste dagene.




Pepperkakeoppskriften jeg pleier å bruke, kommer fra den Rutete Kokeboken til Ingrid Espelid.
Kakemannformen er ny av året, så hos oss blir det kakemenn på fatene denne julen.
Gleder meg til å drikke årets første gløgg til kvelden, det må være lov å åpne en flaske sånn litt på forskudd, det syns nå jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar