mandag 5. november 2012

Strikket pledd med flettemønster


Mandag betyr starten på en ny uke!
Og vi damer liker jo det som oser av nytt, gjør vi ikke?
Så da er det bare å ta fatt og gyve løs på den nye uken med stor iver.


Mitt slumrepledd i Pt ullgarn blir stadig litt lenger. Jeg bommet litt når jeg leste oppskriften og kjøpte Pt3, i stedet for Pt2 garn. Feilen ble oppdaget da jeg kom hjem. 
Jeg valgte å ikke bytte garnet, men å gå opp en pinnestørrelse i stedet.
Det har resultert i at jeg får et litt større, litt tykkere og litt mykere teppe. 
Når jeg var tilbake i strikkebutikken for å kjøpe mer garn, (for det går med en del garn...) fant jeg ut at min rosa farge ikke fantes i den tynnere kvaliteten. 
Teppet mitt skal jo matche mine Setesdalsputer i rosa og hvitt. Så da var det vel en mening med at jeg tok feil garnkvalitet, første gang jeg handlet garn til teppet mitt. 
For dette teppet skulle bli rosa.

 
Det blir stadig mer populært med strikk i interiørbildet. Gamle norske strikkemønster kommer til heder og verdighet, i form av puter, pledd og spisebrikker. Det er vel bare oppfinnsomheten som setter stopper for bruksmulighetene.
Jeg syns at ullstrikk passer godt inn i norke hjem vinterstid! 
Enten det er i byen eller på en fjellhytte innbyr dette til kos og hygge.


Mens jeg har sittet og skrevet, har vørtebrøddeigen min stått til heving. Nå lukter det godt av sirup, anis og nellik hos meg. Enda bedre blir nok lukten når vørtebrødene taes ut av stekeovnen om en liten time.

November er til for å skape de hyggelige stundene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar