torsdag 14. juni 2012

Bare muffens?



Hos meg er det bakedag!
Begge stekeovnene er i bruk, og jeg baker cupcakes.
Jeg er veldig glad i å bake disse små, søte kakene. De både smaker og ser veldig flotte ut, ikke sant?



I dag har jeg brukt vaniljecupcakes som basis. Har lagt ut oppskrift tidligere, du finner den  her. De rosa formene har jeg fylt med frosne skogsbær, mens i de gule har jeg hatt i grovhakket tørket mango.
Toppingen likner mye på den som ofte benyttes til gulrotkake, jeg har bare puttet litt konditorfarge i for å gi den en frisk og gøyal farge! 




Hjertestrøsselet er leftovers fra bryllupet. Det viste seg nemlig at "risen" vi kastet på brudeparet,var hjerteformet og smakte som marsmallows.
Hvis man først får en "dille" kan det fort ta litt overhånd, og at det har gått mote i cupcakes er ikke til å komme utenom.



Mitt siste innkjøp motivert av min fasenasjon for disse småkakene, er en skjæreplate til kjøkkenet. Jeg blir i godt humør av å skjære brødskiver, når det kan gjøres det på denne måten. -Og en smule inspirert til å bake, det må innrømmes....


Mine cupcakes skal ikke havne i egen mage, men være til servering på kafeteriaen under korpsets loppemarked til helgen!
Hvis du har sans for lopper, er det bare å komme innom Gamle Løren skole. Vi har åpent lørdag og søndag og det ryktes om mange flotte varer!




1 kommentar:

  1. De ser så goda och smarriga ut! Vore det jag som bakade vore smeten slut innan gräddning:) De måste göra succè i helgen...helt säkert!

    KRAM Helena

    SvarSlett