fredag 14. oktober 2016

Høst i luften!


God fredag!
Snart helg, og hvor blir dagene av?
Jeg kom hjem på mandag, etter en nydelig uke i Syd-Tyrkia.
Vet at mange det siste året har fått betenkeligheter med å velge Tyrkia som feriemål. Men for oss som er lokalkjente, og har feriert der i mange år, føles alt som vanlig, bortsett fra at det er færre turister på restauranter og strendene. Den største faren vi utsetter oss for, er som alltid; Det å ferdes i trafikken...
Uansett, nå er det slutt på ferielivet. Vi er tilbake til Oslo, Norge, og her har det blitt veldig mye kjøligere i luften. Alt av sommerklær er pakket vekk og erstattet med varmere plagg. Noen nyanskaffelser er på plass i garderobeskapet, deriblant skinnhansker. De gamle var sporløst forsvunnet når jeg skulle ut i går morges.


Mens jeg var på ferie, strikket jeg ferdig bolen på den sorte og rosamønstrede vesten. I ettermiddag blir det noen timer på syrommet. Det skal maskinsyes og klippes opp for hals-og armringing, før jeg kan strikke kantborder.
Jeg syns mønsteret gjør seg veldig godt i dette ullgarnet i sort og rosanyanser fra Kauni.
Rart hvordan uttrykket blir veldig forskjellig fra den blå-grønne genservarianten jeg har vist frem tidligere. Hovedmønsteret går igjen i både vest og genser, mens jeg har valgt å erstatte borden nederst på genseren med en to-farget vrangbord på vesten. Genseren er innsvinget i livet, vesten er strikket rett opp. Alt i alt er dette med på å skape to modeller, selv om det er elementer som går igjen i begge.


Mine forhåpentligvis, tålmodige teststrikkere, har måttet vente en stund på å få mønster til disse strikkeplaggene. -Og enda mangler det et par lange vanter, for at alt skal være 100 % ferdig.
Men snart, snart kan jeg se enden på dette strikkeprosjektet.
Og det er veldig bra, for jeg gleder meg til å bruke denne vesten med hvit bluse til  sorte smale jeans og støveletter. 
Pluss at jeg har en kø av prosjekter i hodet, ideer i notatboken og garn som venter på å komme på pinnene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar