tirsdag 1. desember 2015

Ventetid


Var ikke helt i rute i år,
men nå er lys på plass, både ute og inne.
Noen ganger er det bare å innse at man ikke rekker alt.
Siden vi var samlet til vår årlige julekakebakehelg fra fredag til søndag, ble pyntingen her hjemme utsatt til over helgen. 


I tillegg var vi på nytt blomsterkurs i går kveld. Tema var adventskrans, laget av eviggrønne materialer. Denne gangen var yngste datteren med, og vi hadde noen veldig hyggelige og lærerike timer. Med duften av "julegrønt" og Michael Buble's julelåter, kom vi i skikkelig 
julestemning. Min adventskrans sees her, datterens krans ble minst like fin, den pryder jenterommet. 


Dermed ble det pyntingen ute først i dag.
Ga sjefen beskjed om at jeg tok fri etter lunch. For nå skulle adventslysene frem. Først tok jeg en tur opp i skogen, for å hente noen grankvister og mose. Litt inspirert av Claus Dalby, ville jeg pynte med lysslynger rundt stativene som egentlig er ment for sommerens klatreblomster. Grankvistene ble dandert nederst i krukkene, før stativene ble satt på plass, deretter var det å snurre metervis med lysslynge. Nå lyser det så fint ved inngangsdøren vår i vintermørket.


Selv på kjøkkenet har det blitt pyntet til advent. Sviblene er pakket inn i mose jeg fant i skogen, hasselnøttlenken fra ett par år tilbake kom til heder og verdighet og Jette Frölich's skøytedamer pryder både blomsterdekorasjon og adventslys.
Det kjennes godt å ha vært litt kreativ, og fått stelt i stand til advent.


1 kommentar:

  1. Ja Hanne, herlige juleforberedelser. Morsomt med et kurs hvor datteren også er med da. Min søsters eldste datter har drevet blomsterforretning og er utdannet blomsterdekoratør. Hun har sluttet med dette for mange år siden og er nå lærer, men min eldste datter har lært mye av henne. Nå lager jeg mine kranser selv, men dekorasjonen på kransene synes jeg ikke alltid jeg får til.
    Ha en fin advent kjære deg.

    SvarSlett