fredag 11. desember 2015

Teller ned dagene!



God fredag!
Snart er vi halvveis i vår venting på julaften.
Mange ganger er det å gå å glede seg mer enn halve moroa, eller hva?
I desember er det ekstra mye hyggelig som skjer, så dagene frem mot jul går fryktelig raskt.


I år som tidligere år, har vi adventslys som må brennes flittig, skal vi være ajour med dagene. 
I tillegg koser jeg med Jacquie Lawson's digitale Victorian advent calender. I år kan den til og med sees på iPad. Dette er passe unyttig tidsfordriv mens man nyter en kopp kaffe. Datteren har sjokoladekalender av det mer eksklusive slaget. Hun har ennå ikke tyvåpnet en eneste luke, men vi voksne har heller ikke blitt tilbudt en eneste lekker smakebit.. 


I går ettermiddag var det en smule hektisk her hjemme. To ungjenter gjorde seg klare til 10. klasses juleball, mens jeg forberedte til årets siste jenteklubb. Det var morsomt å se hvor fulle de var av forventning, mens de dollet seg etter alle kunstens regler inne på badet. 


Slik pyntet jeg middagsbordet, enkelt og rent med en liten touch av julestemning. Liker å bruke min rød og hvitrutet linduk med tilhørende servietter. I glasspokalen fra Holmgård, plantet jeg seks hvite miniatyrjulestjerner med litt mose rundt, igjen kraftig inspirert av Claus Dalby. Så var det hvite lys i stakene og juletre fra Jette Frölich. 


Ja, det gjelder å passe på de små og store øyeblikkene! I kalenderen min i dag, fikk jeg en virtuell kunstopplevelse i form av kjente engelske malerier.
Nyt helgen, og skynd deg sånn passe med å komme i havn til jul.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar