lørdag 25. juli 2015

Duften av lavendel


God kveld!
Long time- no see...
Håper du nyter kvelden. Har du fremdeles sommerferie?
Jeg har hatt fri i dobbel forstand, valgte bort bloggingen og har bare kost meg sammen med familien min. Vi har hatt noe fine dager på hytta, og det er helt klart at det har kommet en ny generasjon med hytteprinsesser til Fjordroa.



Nå er vi tilbake til hverdagslivet i byen, og det er nok å henge fingrene i.
I ettermiddag har jeg høstet inn noe av lavendelen som vokser i hagen vår. Denne sommeren har den virkelig vært et nydelig syn, jeg er svak for den deilige blålilla fargen og blir mo i knærne av duften.
Skal tørke denne favnen med blomster og når høsten kommer, lage små duftposer fylt med lavendel.


Det er fremdeles masse lavendel igjen, kan nesten ikke se at jeg har vært ute med saksen. Har lyst til å lage en hjertekrans og en oppsats med lavendel og blå hortensia. Begge disse blomstene er ypperlige å tørke, og kan være til glede lenge etter at sommeren er over.


Buketten var så stor at den var vond å bære. Dermed falt mange blomster ut av hendene mine og ned på trappa på veien inn i huset. Er spent på om lavendelen rekker å blomstre på nytt denne sesongen. 
En ting er helt sikkert, jeg skal plukke inn små buketter så lenge det er mulig. 

1 kommentar:

  1. Så flott lavendelen din ser ut. Tror vi har en helt annen type som er lysere i fargen og mindre blomster. Til neste år må jeg se om jeg finner din type og bytte ut mine. Ha en fin helg.

    SvarSlett