tirsdag 18. august 2015

Ja takk, litt nostalgi!


Veldig koselig gave!
Gjett om jeg ble glad for gjensyn med dette serviset?
Mine barndomssomre ble ofte tilbrakt på hytta hos mine besteforeldre, på Østerøya i Sandefjord.
Der sto dette gøyale kaffeserviset i hjørneskapet i stua. Jeg drakk nok ikke så mye kaffe av koppene, men har minner om kakao med krem og hveteboller.
Nå som det er så moderne med retro-stil, var det midt i blinken å dekke på til quiltetreff med dette serviset i går kveld.


Serviset er fra Egersund Fajance fabrikk. Skal jeg gjette, er det fra midt på 50- tallet.
Egentlig burde jeg ha pyntet mine rawfood-kake med moreller, men det var ikke å få tak i på min handlerunde, dermed ble det plommer i stedet. 
Rent fargemessig var plommer midt i blinken, det var ikke noe å si på smakskombinasjonen plommer og kiwi heller.
Så igjen;  Tusen takk kjære mamma'n min!  Gaven fikk meg til å minnes mormor og barndommens somre.


1 kommentar:

  1. Koselig med slike gode minner Hanne. Og fint at du benytter servicet slik at det ikke bare står i skapet.

    SvarSlett