torsdag 5. mai 2016

Ballerinastrikk


Rosa er tingen
for alle små danserinner!
Er det noe jeg forbinder med å gå på ballettskole, så må det være småjenter, leggvarmere og fargen lyserosa.
Nå er det vel helt på tampen for denne ballettsesongen, men til høsten vil det på nytt være forventningsfulle barn som skal ut på parketten. - Og da gjelder det å ha utstyret i orden.


Dette settet bestående av liten bolero og leggvarmere, har jeg designet og laget mønster til i tre størrelser, 2-4, 4-6 og 6-8 år. Har byttet ut den vanlige vrangborden med falske fletter, gitt leggvarmerene snøring og pyntet boleroen med sløyfebånd i matchende farge. Går alt etter planen kommer dette settet på trykk i Familien på sensommeren.


Garnet jeg har benyttet kommer fra Rauma. Har strikket med Tumi, en blanding av ull og alpakka, og Plum som er et mohairgarn. Til sammen gir det et mykt og fluffy inntrykk.
Kan tenke meg at boleroen er deilig å ha over turndrakten, på vei til og fra danseskolen og i garderoben mens man venter på at sitt parti skal begynne. Leggvarmerene derimot, håper jeg får sitte på hele tiden, slik seg hør og bør en ekte ballerina.
Dette settet er et relativt enkelt strikkeprosjekt, og jeg håper det er mange som får lyst til å ha rosa garn på pinnene om et par måneder.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar