fredag 4. mai 2012

Den myggen!





Bildet er lånt fra nettstedet "oss som hater mygg!"


Her i Syd-Tyrkia er det en del mygg!
Når vi var her i oktober fikk jeg virkelig merke det, kunne telle femti myggstikk bare fra kneet og ned.
Derfor var jeg på apoteket hjemme i Oslo før vi dro denne gangen og kjøpte en myggspray. Den hadde null effekt!





Etter to dager på ferie så jeg ut som om jeg hadde fått byllepest.
Da var gode råd dyre.Litt av gleden ved vårt nye feriested ble spolert, når jeg gikk rundt og klødde som en gal, full av røde hovne stikk.
Heldigvis fantes det råd for slikt.




Med god hjelp fra en tyrkisk venn tok jeg en tur på det lokale Pharmasia. 
Der kjøpte jeg myggmiddel til å plugge inn i stikkontaktene, en til stua og en til hver av soverommene. Så kjøpte jeg reseptfrie allergitabletter som skal taes en om dagen, myggspray og kløestillende krem. Det siste også til baby over tre måneder.




Og, bank i bordet! Har ikke fått noen stikk etterpå. Hver morgen tar jeg en allergitablett og sprayer meg med myggspray etter at jeg har smurt meg med solkrem. Spraye meg gjør jeg en til to ganger senere på dagen også, avhengig av om vi går ut og spiser eller spiser hjemme.  
Håper disse rådene kan være til hjelp for andre også! Vi er jo mange som liker å dra til Syd-Tyrkia for å nyte sol og varme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar