torsdag 11. august 2011

Miljøbevist bilvalg?


Hei kjære torsdag! Har vært noen dager i byen denne uken, litt av hvert som måtte ordnes. 
Alltid godt å være hjemme, spesielt når regnet høljer ned. 
Jeg har ikke mye greie på bil, men vet at det er fantastisk greit å ha en, for å komme meg rundt omkring. 
De siste årene har jeg kjørt en liten blå Mercedes A 140, populært kalt blåbæret i vår familie. Den har vært en veldig kjekk bil, bensinsnill, enkel å kjøre, grei å parkere i byen og tross sin størrelse, har jeg fraktet det utroligste i den. 
Men, nå tror jeg det er andre i familien som skal få overta den. Har lovet den bort for lenge siden, til eldste datter. Hun har sikkert lyst til noe annet, enn å sykle og busse når høsten kommer.

 

Kanskje du skal kjøpe deg en Hybrid bil sa mannen min. Du burde prøvekjøre for å se hva du syns. Ja, hvorfor ikke tenkte jeg. 
Som tidligere skrevet er jeg ingen ekspert på bil, men du verden så gøy det var å prøvekjøre Toyotas Prius og Auris. Selvfølgelig var Priusen en større bil, med mer utstyr og tekniske duppeditter. Men, i mitt hjerte var jeg en Aurisdame, helt klart. Satte meg inn i bilen, tok meg en liten tur og tenkte;  Dette er bilen for meg.
Den er inn i tiden, ved å være et miljøbevist alternativ til noe man forbinder med forurensning. Den er drivstoffsnill og utrolig lettkjørt. Hva tror du? Kanskje ser du meg i en perlehvit Toyota denne høsten. Da kan jeg takke mannen i huset for det kjøpet!

Dersom du virkelig har greie på det, vil du legge merke til at denne Aurisen ikke er en Hybrid. Den bilen jeg prøvekjørte var det, men også full av reklame på dørene. Denne gjorde seg bedre på bildet syntes jeg....
Må bare nevne til slutt at den er skummelt stillegående, skikkelig kult!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar